Adósok kálváriája

Legfeljebb egy-két havi részlettel elmaradó ügyfelekkel szívesen tárgyalnak még a bankok, aki viszont negyedévesnél több tartozást halmoz fel anélkül, hogy hajlandóságot mutatna a megegyezésre, azt rossz adósként kezelik, olvasható nap mint nap.

Az való igaz, hogy az aki előre jelzi, hogy fizetési nehézsége lesz előnyösebb helyzetben van, de mi lesz azokkal akik jelezték, a bankfiókban, e-maiben, hogy baj van csak valahogy nem kaptak rá választ.

Az árverések zöme olyan adósokat érint majd, akik a baj azonnali orvoslása helyett homokba dugták fejüket és nem tettek lépéseket a bankkal történő megállapodásra.

Az árverés  a lehető legrosszabb megoldás mindkét fél, főleg az adós számára, hiszen a bankok mélyen a forgalmi érték alatt hirdetik meg a lefoglalt ingatlanokat, mert csak a hitelösszeg visszanyerése a céljuk. Ez pedig azt jelenti, hogy ha a bank előbb adja el az ingatlant, mint a tulajdonos, utóbbi egy fillért sem lát majd lakása, háza árából.


Mi lesz az államilag támogatott hitelekkel, illetve a szocpollal élők sorsa akkor, ha netán teljesen bedőlnének és a bank árverezésre bocsátaná fedezetül szolgáló ingatlanukat.

  
A már megszületett gyermek után felvett szocpol alanyi jogon jár a magyar állampolgároknak, ezért nem kell visszafizetni akkor, ha netán elvész az ingatlan, aminek megvásárlásához felvették ezt az állami támogatást.

Ám amennyiben megelőlegezett szocpolról van szó, azt kamatostul vissza kell fizetni ( a 4/2005. (I. 12.) Korm. rendelet („Fészekrakó” program) 7.§ (4) bekezdése), hogy az állami kezesség beváltásánál az APEH (az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény (Art. 117.§) szerint) jár el. Eszerint az APEH feladata lesz, hogy az állam által a bank számára megfizetett garancia összegét adókövetelésként behajtsa az adóson.

Ha árverésre kerül a sor, a befolyó összegből a jelzálogjogosultak a földhivatali bejegyzés alapján meglévő sorrendben részesülnek (a forint hitelek kivételével az Államkincstár szokott első helyen állni és utána jön a bank).

Álljon itt egy olvasói levél, melyet kérésükre teszek nyivánossá, elmsélik kálváriájukat.



Egy lakáshitelem + személyi kölcsönöm van egy banknál, kb. féléve megszünt a páromnak a munkaviszonya. Jeleztük folyamatosan a bank felé, hogy a lakáshitelt fizetjük, de a személyi kölcsönre kérnénk futamidő hosszabbítást.

Mink idejében jeleztük a bank felé, hogy gondjaink leszenk, csak mig nem volt tartozás addig sem kaptunk segitséget, pl. akkor ki akartuk váltani a hitelünket is a személyi kölcsönt, amit elutasítottak.

Mivel a befizetést követöen mindkét hitelre könyvel a bank, ezért a lakáshitelünk is mínuszba került és a legrosszabb,hogy a személyi kölcsönünk miatt akarják elvenni a lakásunkat, pedig ezt fizetjük.

Azt elismerjük, hogy túlvállaltuk magunkat, de arra tényleg nem gondoltunk, hogy nem tud a párom munkát találni, meg ilyen magas lesz az árfolyam, Egy fizetésböl képtelenség megoldani, mivel a két törlesztö részlet annyi mint a netto egy fizetése a családnak, ezért szerettünk volna valamilyen fizetési könnyebbítést kérni a személyi kölcsön törlesztésére.

A minimum, hogy még csak arra sem méltatott a bank, hogy a leirt panaszainkra tekintettel meggyözödjön a fizetési hajlandóságunkról és valahogy kompromiszumot kössön velünk, nem érdekelte, mit irunk csak egy a fontos, mikor fizessük be a hátralékot?? Sok helyre fordultunk, de sajnos bankon belül is elutasitást kaptunk a hátralék miatt, mig nem volt akkor meg azért nem segitettek.

Ha mi folyamatosan de kevesebbet fizetünk havonta, rossz adósok vagyunk, nem mutatunk hajlandoságot, hogy szeretnénk megoldani? Ha nem érdekelne nem is fizetnénk. Akkor nem irogatnánk ennyi sok helyre, keresve a megoldást. Csak azért csináljuk mert érdekel.

Ha a Bank nem szégyelli ebben a nehéz gazdasági válságban kirakni az embereket az utcára mi sem szégyeljük, hogy más is tanuljon belőle milyen különbségek vannak a bankok között.

Példának okáért egy alkalommal jelezte röviden a tesóm levélben a bankja felé (K&H Bank), hogy nem tud fizetni,keressenek megoldást, ezt még januárban irta, most kapott rá választ. Hivták telefonon + levélben is ki küldték, adtak neki halsztást. Pedig volt elmaradása, Nem kellett annyit magyarázkodnia,tudomásul vették.

Mi meg ellenkezö esetben, mennyit könyörögtünk, irtunk postai levelet, e-mailt, személyesen a bankfiókban, még sem értünk el eredményt. Úgy látszik a Raiffeisen Banknak nem érdeke megtartani az ügyfeleket.

Mi ugyanazt mint a tesóm kapott a Kereskedelmi Hitel Banktol kedvezményt miért nem kaphatjuk? Pontosan töke fizetési halasztás, max 1  évig??

                                                   Harnóczi István és Kecskeméti Éva, Debrecen


Az Unicreditnél sem kaptak sok esetben választ. A bankoknak nem érdeke fizetésképtelen ügyfelek garmadával foglalkozni,vagy mégis kénytelenek lesznek?


Oszd meg, mentsd el! - TurboBookmark.com