Mentséget az sem jelenthet, ha valaki nem kapott csekket. ..

Akár kapott csekket, akár nem, Március 1-jéig, akár kapott csekket, akár nem, minden autósnak be kell fizetnie az idei kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás első részletét a baleseti adóval együtt, különben megszűnik a biztosítása. A pénznek be is kell érkezni a határidőig, mivel a „büntetés” napi 260-600 forintba kerülhet, érdemes minél előbb fizetni.

kgfb.jpg

 

A határidő betartása két okból is fontos: egyrészt, ez a dátum egyrészt idén szombatra esik, másrészt az összeg beérkezésére vonatkozik. Vagyis aki csekken fizet, annak szerdáig lépnie kell.

Leginkább azokat az autósokat érinti, akik tavaly év végén váltottak biztosítót, hogy március elsejéig kell rendezniük a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei első, baleseti adóval növelt díjrészletét. Bár valójában minden autós számára él a határidő, hiszen a törvény 60 napos díjfizetési haladékot tesz lehetővé.

A biztosítók kár esetén már január elsejétől fizetnek, de ha valaki nem fizeti meg a díjat a 60 napos határidő lejártáig, a biztosítónak törölnie kell a szerződést. Mivel idén március elseje szombatra esik, az összegnek a gyakorlatban már február 28-án meg kell jelennie a biztosító számláján.

Mivel az átutalás a magyar bankszámlák között immár négy óra alatt megtörténik, péntek reggelig a banki utalás megfelelő módja lehet a díjrendezésnek a csekkes befizetés helyett. Az utolsó napon azonban az a legbiztosabb, ha az aktuális biztosítónk pénztárába fizetjük be az esedékes díjat. Fontos, hogy tisztában legyünk az adott ügyfélszolgálati iroda nyitva tartásával: pénteken ugyanis a kirendeltségek gyakran hamarabb zárnak. Emellett arra is ügyelni kell, hogy már több biztosító nem működtet pénztárat az ügyfélszolgálati pontjain.

Az az ügyfél, akinek a díj nem fizetése miatt megszűnt a kötelező biztosítása, a fedezetlenség időtartamára fedezetlenségi díjat köteles fizetni, melynek mértéke – az autó teljesítményétől függően – naponta 260-600 forint. Emellett ugyanannál a biztosítónál kell újra szerződést kötnie. Visszamenőleg a türelmi időre járó díjat is, és választási lehetőség nélkül azonnal a teljes évre járó biztosítási díjat is ki kell fizetnie. Ráadásul mindhárom összegre még a 30 százalékos balesetei adót is le kell rónia. Így együtt ez már igen tetemes összeg lehet egy egyszerű személyautónál is.

A legsúlyosabb következmény ugyanakkor az lehet, ha az ügyfél a fedezetlenség időszakában kárt okoz: ilyenkor neki kell állnia az akár többmilliós kártérítést is. Személyi sérülés esetén mindez akár életre szóló fizetési kötelezettséget is hozhat. Mentséget az sem jelenthet, ha valaki nem kapott csekket. A jogszabály szerint ugyanis a díjfizetés elmaradása egyértelműen az ő felelőssége.